Marims 545 - łódź aluminiowa
Dodaj recenzję:
DANE TECHNICZNE |
|
Konstrukcja |
Aluminium |
Długość |
5,42 m |
Szerokość |
1,86 m |
Wysokość |
0,66 m |
Zanurzenie |
0,06 m – 0,12 m |
Maksymalna nośność |
760 kg |
Masa własna |
350 kg |
Max. ilość załogi |
8 |
Zalecana moc silnika |
50-60 KM |
Kategoria projektowa |
C |
Certyfikat |
PRS |
Marims 545 to solidna, płaskodenna łódź aluminiowa do ratownictwa wodnego adresowana do straży pożarnej, policji, WOPR-u, sztabów kryzysowych i innych służb. Sterowana może być rumplem silnika zaburtowego lub za pomocą układu sterowniczego zamontowanym w konsoli. Może to być silnik z napędem śrubowym lub strugowodnym typu JET. Łódź posiada podwójne dno. Tworzy to szczelne komory wypornościowe. Wykonana jest z blachy o grubości 3 mm. Profilowane dno i burty usztywniają konstrukcję łodzi. Podłoga w kokpicie, półpokłady, podest dziobowy, podesty rufowe i pokrywy bakist wykonane z blachy antypoślizgowej - ryflowanej. Lekko podgięte do góry dno w części dziobowej pozwala na łatwiejszy dostęp do brzegu. Duża platforma i podwyższony reling w części dziobowej pozwala na sprawniejsze prowadzenie akcji. Łatwiejsze podejmowanie ludzi, zwierząt i przedmiotów znajdujących się w wodzie. Na dziobie można zamontować drabinkę dla płetwonurka. Łódź Marims 500 posiada kategorię projektową C potwierdzoną certyfikatem Polskiego Rejestru Statków. Pozwala to na użytkowanie łodzi na przybrzeżnych wodach morskich, zatokach, zalewach, jeziorach i rzekach, w warunkach wiatru o sile do 6 stopni w skali Beauforta. Do transportu łodzi można zastosować przyczepę z hakiem o regulowanej wysokości i wymiennym zaczepem. Wówczas można wykorzystać samochód ciężarowy.